Monday 27 August 2012

Cerita raya sebelum dan selepas

Assalam....

Pekabar....dh stat keja ker??? Aku dh stat dh...mood masih kelaut lg...blk opis tgk atas meja....humangaih...sikit lg nk jd KLCC....x per slow2...

Amacam raya sronok x??? Aku cm besa ja...sama jer...yg sronok budak2 kan....nway nk citer nie....tahun nie aku raya kat ipoh....yeay....sronok la sbb blik kampung seniri....actually...nie umah atok aku ...umah mak aku kat Sungai Petani jgk.....ala dekat jer ngan umah aku....

Bertolak dari SP ke Ipoh pagi Sabtu sbb my mom dh call soh dtg awal tolong bakar lemang....lu x mlm tu nk blk dah tp En fesal mengantuk..so bertolak pepagi la ...smpai jer bermula la acara tolong menolong membakar lemang....pastu pkl 12 lyn Kabhi Kushi Kabhi Gham la plak....syok sbb x potong....

Malam dh dgr kata esok raya ...apalagi org main mercun mcm perang....bom sana sini...gila....Pagi raya lps semanyang x pg mana pn tunggu org dtg umah jer...ptg tu je la kot pg umah makngah..kjp layn mee kari dia...mabeles...

Raya kedua ...huhuhu....pg taiping plak...jln umah maklong...pastu terus balik Bukit Merah....sbb sok tu MIL nk uat open house....Raya ketiga umah MIL uat open house...mcm 2 lauk masak ada satay....bihun sup .... laksa...nasi hujan panas....mcm2 la....gambar nan hado sbb kamera..x bwk balk tinggai kat umah....mencik tul...

Raya keempat pulang ke pangkuan umah seniri...sbb sok tu En Fesal keja....aku..cuti 1 minggu .... hahaha...dok umah....jln ngan anak2 g umah member...makan lg.....pastu g timbang bdn...ha amik kau..nk 3 kg dlm masa 4 hari...gila nie makan ker menketedarah...oh tidakkkk......

By the way....rasa masih x terlmbt nk ucap Selamat Hari Raya pada semua umah islam diseluruh dunia...aminnn....

No comments:

Post a Comment