Wednesday, 19 September 2012

Macam- macam

Salam Rabu....,,,, salam 1 Malaysia....

Minggu lepas Asyraf demam..g jmpa doktor amik ubat smpai ubat habis tu pun x baik lg....panas on off ja...risau gak ...pastu ingat nk kena demam campak kot pastu soh la En Fesal g amik kelapa muda bg dia minum tp x dak la plak....smpai dh susut bdn udak kenit tu.....makan pn x mo, susu minum ckit ja...

Ini x leh jd nie so smlm g klinik lain amik ubat...nk d jdkan citer..sampai jer depan klinik tu...sengih memanjang siap terlompat2 dlm keta...hasih dik ko suka g klinik ker??? Jmpa doktor ...mcm besala amik ubat pastu doktor ckp klu x baik jgk dlm seminggu nie dtg jmpa dia balik sbb takut kena sakit kaki n mulut...haish mintx simpang la....tp bagus la doktor nie atleast dia bg information cmner sakit kaki mulut nie bkn mcm doktor yg 1 lg tu...haish malaih nk citer la.....lembabbbbssssss.........

Pastu skang nie tgh giler tgk Adam & Hawa..tp on off ja sbb klu aku nie klu dh stat tgk mesti meroyan nyer la...so kita bli buku dia senang citer...nk tunggu smpai 80 episode tu alamak meroyan lg aku kt depan tv tu... Pastu gak skang nie giler tgk citer korea " The Great Doctor" ....tp nie x per bleh tgk online sbb klu tgk Astro bru episode 4...citer dia dh ler smpai 24 episode...aku nie bkn leh tgk citer lelama...kang ada yg dok meroyan dpan tv tu....( hehehe i ler tu )

Skang nie tgh uat bisnes Kolegen ...tu yg cbuk ckit tu...dok cbuk promote kat org...tp besala memula meniaga nie smntara nk dpat customer...mesti susha dulu kn...x per sbr2 ingat nk berjaya x semestinya kta senang trus mesti bersusah dulu bersenang kemudian....yer idok.

Tu je la kot nak citer sbb kat ofis seblah nie depa tgh renovate...drill sana sini smpai nk bergegor otak aku nie....smpai  nk ckp ngan client kena ckp kuat2 ....

By the way chow chin chow...adios

Monday, 17 September 2012

Pure Marine Kolegen

Assalam,

Kembali bersiaran...lama dh x update bloq nie.....fuh fuh fuh....ish dh naik sarang labah2 la plak...jap nk cuci...:)

Ha cntx x??? Busy la skng nie...almaklumla baru nk stat bisnes...x dela besar sgt tapi kecil2 sajork...nk cari extra income la plak....x yah nk bnyk citer meh nak citer apa Pure Marine Kolegen/ Rumpai Laut nie???

Apa itu Rumpai Laut ??

Rumpai laut telah menjadi makanan pilihan kepada kebanyakkan orang dewasa ini. Ini kerana bukan sahaja ia merupakan makanan yang penuh khasiat tetapi juga mudah disediakan dengan pelbagai jenis cara penyediaan makanan mengikut selera dan citarasa orang-orang pada masa kini.

Apa itu rumpai laut dan apakah khasiat dan kebaikan yang boleh kita perolehi dengan menjadikannya sebagai makanan rutin kita ?? Biar saya menjelaskan kepada ada secara lanjutnya.

Apa Itu Rumpai Laut ??

Rumpai laut mula-mula dijumpai kerana nilai kesihatan dan gizi yang diperolehi pada 2000 tahun dahulu. Rumpai laut juga dikenali sebagai rumpai garam sejak zaman dahulu. Akibat bentuknya menyerupai terumbu karang maka orang Cina memanggilnya sebagai “Shanhu Cao”. Orang Jepun pernah menggunakan rumpai laut sebagai penghargaan yang dikhaskan kepada Maharaja Cina sebagai makanan berkhasiat. Rumpui laut boleh ditemui di sayu-sayuran tetapi selebihnya 64 jenis mineral hanya boleh diperolehi di dalam rumpai laut. Ia sangat kaya dengan protein kolagen, kalsium, besi, magnesium, kalium, fosforus, selenium, dan mineral lain Omega-3 dan 6, yang sangat penting untuk perkembangan mental dan fungsi dalam tumbesaran anak-anak. Menurut laporan perubatan adalah sesuai untuk menambah mineral untuk mengaktifkan anti pengoksidaan enzim, meningkatkan fungsi detoksifikasi hati, untuk menghilangkan radikal bebas dan penghapusan racun dari tubuh melalui sistem menyahtoksik.



Nilai rumpai laut jauh lebih baik daripada sarang burung, sirip yu dan yam. Lendir dalam rumpai laut adalah 10 kali ganda khasiat sarang burung dan sirip yu, kalsiumnya adalah 37 kali lebih baik dari hati ikan. Nilai PH rumpai laut adalah 7.6 – adalah sangat tinggi serat makanan beralkali. Oleh sebab itulah ia sangai kaya dengan nilai gizi makanan yang sangat baik, sesuai untuk vegetarian dan orang tua yang memerlukan suplemen gizi. Ia juga dapat menguatkan sistem imunisasi tubuh dan fungsi hati, usus saluran tubuh dan perut dibersihkan, berat badan yang ideal, perut bahagian bawah dan punggung akan secara signifikan lebih kecil.

Rumpai laut kaya dengan besi dan kalsium. Ia juga mengandungi keperluan dalam tubuh manusia seperti asid amino dan kolagen. Kolagen terdapat dalam tulang, sendi, kulit, organ dalaman, berhubung antara sel, protein kolagen dapat meningkatkan kekurangan air pada kulit, mengencangkan dan menjadikan kulit lebih muda, menghilangkan “wrinkles”, mencegah bekas luka yang rosak seperti jerawat, “dark sports”, bintik-bintik, jerawat, kulit sensitif. Ia memiliki pembaikan yang signifikan dan meningkatkan peranan suplemen kolagen yang tepat. Suplemen protein kolagen yang tepat menguatkan otot dan sendi, mengurangkan sakit sendi dan tulang belakang, diserap ke akar rambut, memperbaiki rambut putih, rambut gugur dan rambut yang mulai menipis dan penuaan.
Penggunaan rumpai laut secara berterusan dan berpanjangan boleh memberi kesan berikut :
  • Menyingkirkan racun tubuh, penghapusan bintik-bintik, jerawat, meningkatkan elastatik kulit, membuat kulit halus dan merah dan menghilangkan sembelit.
  • Pembuangan najis yang lancar dan perut lebih selesa
  • Pengaktifan usus
  • Untuk menghilangkan nafas berbau
  • Mengurangkan berat badan, menghilangkan lemak perut
  • Meningkatkan fungsi hati
  • Mengelakkan penuaan, mencegah penyakit Alzheimer’s
  • Meningkatkan kualiti darah
  • Meringankan ketidakselesaan menstruasi
  • Membersihkan darah, meningkatkan peredaran darah, dan telah menignkatkan peranan dengan darah
  • Mencegah kelelahan, insomnia, tangan dan kaki sejuk, kehilangan nafsu makan ditingkatkan.
  • Sel aktif dan meningkatkan immunisasi
  • Membantu dalam sakit bahu dan sendi badan
  • Memperkuat pembuluh darah, mencegah pembuluh darah yang kaku
  • Memperbaiki “Rheumatism”, pengurusan pendarahan yang mudah dan peliosis
  • Umur panjang
Secara keseluruhannya, pengambilan makanan alga seperti rumpai laut bukan sahaja memperolehi gizi seimbang, anda juga boleh membersihkan tubuh dari racun, pembuangan najis dengan lancar, anti kanser dan menurunkan kolesterol, bukan hanya untuk kecantikan, tetapi juga dapat mengelakkan dan mengurangkan penyakti, awet muda dan semua SELAMAT !








Cara Pengambilan :

1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)

2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah

3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)



Cara Membuat Masker :

1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas

2. Sapu rata gumpalan kolagen tadi di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)
3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci



PERHATIAN :

* Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..

* Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong.